KUNDSERVICE
Ångrat köp
Som kund har du en ångerrätt som innebär att du inom 14 dagar från köptillfället, kan returnera din köpta vara beroende på vilken typ av produkt du handlat (se nedan). Du gör en retur genom att kontakta kundtjänst och informera om vad ärendet gäller tillsammans med ditt ordernummer. Vid öppet köp eller ångerrätt betalas endast varans pris tillbaka. Beroende på hur du betalat din vara, sker återbetalningen via samma metod som vid köptillfället.
Kosttillskott = Pga hälsoskäl så tar vi inte emot några returer när det kommer till livsmedel (kosttillskott). Därför kan vi även garantera dig som kund att det du handlar aldrig varit utanför vårat lager tidigare.
Kläder = 14 dagars öppet köp och ångerrätt gäller så länge produkten är oanvänd.
Massagepistoler = 14 dagars öppet köp och ångerätt gäller så länge produkten är oöppnad och oanvänd.
Byte
Som kund har du bytesrätt som innebär att du inom 14 dagar från köptillfället, kan returnera din köpta vara beroende på vilken typ av produkt du handlat (se nedan). Du gör ett byte genom att kontakta kundtjänst och informera om vad ärendet gäller tillsammans med ditt ordernummer. Vid byte så står kunden för egen frakt till oss.
Kosttillskott = Pga hälsoskäl så tar vi inte emot några byten när det kommer till livsmedel (kosttillskott). Därför kan vi även garantera dig som kund att det du handlar aldrig varit utanför vårat lager tidigare.
Kläder = 14 dagars bytesrätt så länge produkten är i helt nyskick och max har provats 1 gång för att se hur den passar.
Reklamation
Om du upptäcker något fel på din vara och vill upprätta en reklamation kontaktar du alltid oss på vår kundtjänst.
Skicka gärna ett mail som innehåller ditt ordernummer, bilder på den trasiga produkten och beskriv felet så hjälper vi dig vidare i ärendet.
Har du däremot slängt produkten som du vill reklamera, kan vi dessvärre inte hjälpa dig då vi behöver ha underlag för en reklamation. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Hur fungerar det med återbetalning?
Om du betalade med klarna, stripe eller paypal så betalar vi tillbaka pengarna till det konto som användes vid betalningen automatiskt. Observera att detta brukar ta 3-5 bankdagar. Om du betalade med swish så behöver vi ha dina uppgifter för att göra en överföring (bank, clearing och kontonummer behövs).
Beställningsinformation
När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (kontakt@ssnutrition.se). Du måste vara 18 år eller äldre, alternativt ha målsmans godkännande vid beställning.
Leveranstider
Alla beställningar skickas med DHL och våra normala leveranstider är 2-4 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på nästkommande arbetsedag. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post (kontakt@ssnutrition.se).
Priser
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25/12 % moms beroende på vilken produkt det gäller. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantörer, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Betalningsalternativ:Swish, Paypal, Klarna checkout & faktura.
Ej uthämtade paket
Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta beror på din order. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.En eventuell tvist skall lösas i Svensk domstol.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna hemsida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.
Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, naturkatastrofer, krig, myndighetsbeslut, etc.
Cookies
Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.
Har du några övriga frågor så finns vi på mailen: kontakt@ssnutrition.se